translation

Τρίτη, 18 Σεπτεμβρίου 2012

Αιβάρ

Pin It
Πραγματικά από τις νοστιμότερες αλοιφές!!!

Υλικά
10 κιλά πιπεριές Φλωρίνης ψημένες και ξεφλουδισμένες
3 κούπες του Νες σπορέλαιο
χυμό από 5 ντομάτες χωρίς τα σπόρια και τις φλούδες
1 κ.σούπας γεμάτη πάπρικα
1 κ. σούπας ξύδι
1/2 φλ. ελληνικού ζάχαρη
1 κ. σούπας γεμάτη αλάτι
Συνταγή
Πολτοποιούμε τις πιπεριές και τις ντομάτες,
DSC04623
Σε μια μεγάλη κατσαρόλα βάζουμε το λάδι να κάψει καλά, μόλις καεί ρίχνουμε μέσα την πάπρικα την αφήνουμε για 2-3 λεπτά  , .
DSC04625
έπειτα ρίχνουμε την ντομάτα,
DSC04626
ανακατεύουμε για 1 λεπτό τέλος ρίχνουμε τα υπόλοιπα υλικά ανακατεύουμε,
DSC04627
μόλις πάρει βράση χαμηλώνουμε το μάτι σε μέτρια φωτιά κα συνεχίζουμε το βράσιμο ανακατεύοντας για 30 λεπτά περίπου  μέχρι να κολλάει η σάλτσα πάνω στην κουτάλα.
DSC04628
κλείνουμε το μάτι  βάζουμε την σάλτσα σε πλυμένα βάζα και τα γυρνάμε ανάποδα,
DSC04629
τα φυλάμε σε σκιερό μέρος για 1-2 χρόνια.
DSC04687-001
                       Καλή Επιτυχία!!!!
Υ.Γ.. Η συνταγή είναι από την Σερβία, κάποιοι βάζουν μέσα και μελιτζάνα, η πεθερά μου δε το κάνει.
Η εκτέλεση είναι της πεθεράς μου.

15 σχόλια:

Foteini Thes είπε...

Καλημέρα Μαργαρίτα μου
Η σημερινή σου ανάρτηση αφορά μία λιχουδιά η οποία δεν λείπει σχεδόν ποτέ από το σπίτι μου αλλά και από το πατρικό μου!Βλέπεις η μητέρα μου γεννήθηκε και μεγάλωσε στο Μοναστήρι-σημερινή ονομασία Bitola-,η πεθερά σου θα το γνωρίζει και όπως καταλαβαίνεις η απίστευτη αυτή νοστιμιά είναι το σήμα κατατεθέν της περιοχής.Παρασκευάζονται μεγάλες ποσότητες κάθε χρόνο,-μαζί με άλλα εδέσματα,όπως τουρσιά,μαρμελάδες,γλυκά του κουταλιού,πάστα ντομάτας κα-,για να καλύπτουν τις ανάγκες της οικογένειας για τους βαρείς χειμώνες της περιοχΗς.Αλλά και για να τρατάρουν τους φίλους και συγγενείς που συχνά κτυπούν τις πόρτες!Οι δεσμοί της οικογένειας και της φιλίας είναι ακόμα πολύ στενοί στην Γιουγκοσλαβία και συσφίγγονται ακόμα περισσότερο από τις συχνές μαζώξεις των ανθρώπων σε σπίτια,κάτι που τα τελευταία χρόνια είχαμε ξεχάσει εμείς και μόνο λόγω κρίσης επιστρέψαμε σ΄αυτή τη μοναδική,ζεστή συνήθεια-ανάγκη!!
Και για να επιστρέψω,μετά την αναγκαστική αναδρομή-ξενάγηση,το συγκεκριμένο έδεσμα είναι ένα από τα πιο νόστιμες,πιο λαχταριστες αλοιφές που κυκλοφορουν!!Πλούσια σε γεύση,ιδανική για το ψωμί,ή τη φρυγανιά,συνοδευτικό για όσπρια,για λαχανικά΄για ψητό κρέας,απίθανη συντροφιά στο ουζάκι!Εμεις το καταναλώνουμε πολύ στη διάρκεια της νηστείαςάλλά και τα κρύα βράδυα του χειμώνα με μία σούπαή το καλοκαίρι με ένα δροσερό ποτηρι αριάνι.Συγνώμη για την πολυλογία μου,άλλά δεν μπορούσα να μη γράψω κάτι για το οποίο συνδέεται άμεσα η παιδική,η εφηβική,η νεανική αλλά και η πιο ώριμη φάση της ζωής μου.Ευχαριστώ για την φιλοξενία.Φιλιά πολλά,πολλά και χαιρετισμούς στην πεθερά σου.

Ερμιόνη είπε...

Καλημέρα Μαργαρίτα!
Μ' αρέσουν τα υλικά της συνταγής σου και με εντυπωσίασε το γεγονός ότι πρέπει να παραμείνει η σάλτσα για τόσο μεγάλο χρονικό διάστημα!
Φαντάζομαι ότι πάνω σε φρυγανισμένο ψωμί θα είναι απίθανη!
Φιλιά

FLORA GIA είπε...

Το ίδιο με την προσθήκη κρεμμυδιού και μελιτζάνας φτιάχνει μια φίλη μου με συνταγή από Ξάνθη.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Μαργαρίτα μου το όνομα δεν το είχα ξανακούσει, αλλά από τα υλικά που βλέπω φαντάζομαι θα είναι υπέροχη!
Διατηρείται τόσον καιρό??
Και μάλιστα εκτός ψυγείου??
Εντυπωσιακό!!!!
Φιλιά!

Τατιάνα είπε...

Τέλειο!!!!!!!!!!!!!! και πεντανόστιμο!!!!!!!

Ανώνυμος είπε...

Δείχνει πολύ νόστιμη. Δύο ερωτήσεις: 1.Η ποσότητα αυτή πόσα βάζα βγάζει; 2. Πάπρικα γλυκιά ή καυτερή; Κατερίνα

Gee Gee Gourmet είπε...

Την ξέρω αυτή την σάλτσα! Την έχω φάει πολλές φορές στο παρελθόν! Την συνταγή δεν ήξερα! Θα την φτιάξω κι εγώ!
Ευχαριστούμε την πεθερά σου για την συνταγή κι εσένα που την μοιράστηκες μαζί μας! Πολλά φιλιά και στις δυο σας!

Μαργαριτα είπε...

Καλησπέρα ειναι οντως πολυ νοστιμη , γενικα η γευση της ειναι γλυκια, κάποιοι βάζουν σκόρδο και μελιτζάνα, αυτ η ειναι ηαπλη εκδοχή της, με πολύ σίδηρο , οτι πρέπει για παιδάκια, αν θέλετε μπορειτε να αλειψετε το κρέας με αυτο και να το ψήσετε γινετε πεντανόστιμο.

Μαργαριτα είπε...

Φωτεινη μου τι κανεις?
Βασικα απο ποια περιοχη της Θεσσαλονικης εισαι? αν στειλε μου email η πεθερα μου ειναι απο Καραορμαν, πολυ κοντα στα Μπιτολα, εχω συμμαθητριες που οι γονεις τους ειναι απο εκει, στο τελος θα βγουμε και συγγενεις...

Ανώνυμος είπε...

γεια σας θα ήθελα να ρωτήσω από 10 κιλά βγαίνει ένα βάζο? για να μπορέσω να υπολογίσω
ευχαριστώ :)

αγγελικη

DIMITRIS είπε...

Καλησπέρα
Αυτη η ποσοότητα βγάζει 5-6 βάζα μέτρια

Ανώνυμος είπε...

ευχαριστω πολυ για την απαντηση :)

Ανώνυμος είπε...

ειναι πεντανοστιμη, τη δοκίμασα και σε κοκκινιστό φαγητό αντί για σκέτη σαλτσα ντομάτα και βγαίνει τέλειο!

Ανώνυμος είπε...

καποιο λαθοσ κανετε ολοι σας απο 10 κιλα πιπεριες συν ολα τα αλλα υλικα δεν βγαινουν 5-6 βαζακια του κιλου βγαζετε περιπου 9 βαζα του κιλου η τα διπλασια μισοκιλου

Unknown είπε...

ΒΑΛΤΕ ΜΙΣΟ ΕΛΑΙΟΛΑΔΟ ΜΙΣΟ ΣΠΟΡΕΛΑΙΟ. ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΚΡΕΜΜΥΔΑΚΙ ΨΗΛΟΚΟΜΜΕΝΟ ΚΑΛΑ ΤΣΙΓΑΡΙΣΜΕΝΟ. ΠΑΠΡΙΚΑ ΓΛΥΚΙΑ ΑΛΛΑ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΗΠΟΤΕ ΚΑΥΤΕΡΗ!!!! ΙΔΙΕΣ ΠΟΣΟΤΗΤΕΣ ΑΝΑΛΟΓΑ ΜΕ ΤΟ ΠΟΣΟ ΘΕΛΕΤΕ ΝΑ ΚΑΙΕΙ Η ΑΛΟΙΦΗ! ΑΛΑΤΙ ΠΙΠΕΡΙ
ΑΝ ΘΕΛΕΤΕ Η ΣΥΝΤΑΓΗ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΑΛΛΟΥ ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΚΑΙ ΚΑΡΥ! ΚΑΛΗ ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΦΙΛΟΙ ΜΟΥ

Δημοσίευση σχολίου

Διαδωστε το....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...