translation

Πέμπτη, 29 Νοεμβρίου 2012

Ασουρέ ή Βαρβάρα

Pin It 4 Δεκεμβρίου γιορτάζει η Αγία Βάρβαρα και όπως συνηθίζετε εκείνη την ημέρα κάνουμε Βαρβάρα για καλή υγεία, η μαμά μου λέει για τα σπυράκια όποιος γνωρίζει ακριβώς ας το αφήσει σαν σχόλιο. Η παρακάτω συνταγή είναι της προγιαγιά μου γεννημένη στην Σμύρνη, φυσικά  δε ζει αλλά μας έχει αφήσει κάποιες συνταγές παρακαταθήκη μια από αυτές μοιράζομαι μαζί σας.
ά

Υλικά
125 γρ σιτάρι για βράσιμο
125 γρ. στραγάλια μαλακά
125 γρ σταφίδα ξανθή
125 γρ σταφίδα μαύρη
125 γρ καρύδια
125γρ αμύγδαλα
125γρ σουσάμι
4 κ.σούπας αλεύρι
2 1/2 λίτρα νερό
1 1/2 φλ. τσαγιού ζάχαρη
1 κ.σούπας κανέλα
1/2 κ.γλυκού γαρίφαλο τριμμένο
2 βανίλιες
κύμινο στην μύτη του κουταλιού
Επικάλυψη
100 γρ από κάθε ξηρό καρπό που αναγράφετε παρά πάνω
2 κ.σούπας ζάχαρη
λίγη κανέλα , γαρύφαλλο
Συνταγή
Βάζουμε το στάρι σε ένα μπολ και βάζουμε νερό να το σκεπάζει 3 δάκτυλα σχεδόν, το αφήνουμε όλο το βράδυ να φουσκώσει. Ξεπλένουμε το σιτάρι, το βάζουμε σε μια κατσαρόλα με τα 2 1/2 λίτρα νερό και το βράζουμε μέχρι να μαλακώσει αρκετά το σιτάρι μας,
DSC05696
βάζουμε τους ξηρούς καρπούς στο multi και τους αλέθουμε  να είναι μέτρια κομμένοι ούτε σκόνη ούτε χοντρά κομμάτια,
DSC05700
τους ρίχνουμε στην κατσαρόλα που βράζει και προσθέτουμε  τα μπαχαρικά,
DSC05701
σε ένα τηγάνι καβουρδίζουμε το αλεύρι με το σουσάμι κρατάμε μια κουταλιά της σούπας στην άκρη, όταν αλλάξει χρώμα
DSC05704
κουταλιά κουταλιά το ρίχνουμε στην κατσαρόλα
DSC05706 
ανακατεύοντας καλά μέχρι να πήξει το μείγμα ( δε θα το αφήσετε να πήξει πολύ κρυώνοντας θα πήξει και άλλο) .
DSC05708
Μοιράζουμε το μείγμα σε μπολάκια.
Επικάλυψη
Βάζουμε τους ξηρούς καρπούς στο multi  ένα είδος κάθε φορά και τα κάνετε σκόνη,
DSC05710
πρόσθετε στο μείγμα την μια κουταλιά αλεύρι την ζάχαρη και την κανέλα με το γαρίφαλο. Ανακατεύουμε καλά όλα τα υλικά μαζί,
DSC05711
στο μπολάκι που έχετε βάλει την Βαρβάρα βάζετε κυκλικά την επικάλυψη χωρίς να καλύψετε το κέντρο. Για όσους δε θέλουν μπορούν να βάλουνε σκέτη κανέλα αντί για όλο αυτό.

              Καλή Επιτυχία!!!!!
Υ.Γ. 125 γρ υπολόγισα την χούφτα…

24 σχόλια:

sundayspoon είπε...

Είναι η δεύτερη φορά που διαβάζω για το συγκεκριμένο γλυκό, αλλά δεν το έχω δοκιμάσει ποτέ. Ούτε και ήξερα για το έθιμο με τα σπυράκια... Πάντως τα υλικά του μου αρέσουν πολύ και είμαι σίγουρη πως θα είναι νόστιμο!
Καλημέρα! Φιλιά!

Foteini Thes είπε...

Πόσο αγαπώ τις παραδοσιακές συνταγές!Δοκίμασα τη Βαρβάρα πριν πολλά χρόνια,όταν φρεσκοαρραβωνιασμένη πήγα στην πεθερά μου.Από πρόσφυγες γονείς Θρακιώτες,έφερε στην Ελλάδα πολλές παραδοσιακές συνταγές,μεταξύ των οποίων και η Βαρβάρα.Στην αρχή πολύ διστακτικά δοκίμασα-τα παρομοίασα με κόλλυβα αραιωμένα και δεν μου ήταν ευχάριστο-,όμως αργότερα εκτίμησα τη γεύση και τίμησα την παράδοση.Από τότε κάθε Δεκέμβρη βρίσκεται στο σπίτι μου,διότι και εγώ με τη σειρά μου οφείλω να τιμήσω τα έθιμα που κληρονόμησα από γονείς και πεθερικά.
Περίπου όπως και εσύ τα κάνω και εγώ.Δεν βάζω αλεύρι και καβουρντίζω μόνο το σουσάμι.Είμαι σίγουρη ότι και ο δικός σου τρόπος είναι ξεχωριστός αφού η συνταγή προέρχεται από άξια και ικανά χέρια,από χέρια που γνώριζαν και τιμούσαν τις παραδόσεις,από χέρια που πέρασαν αυτή την πολύτιμη γνώση στις νεώτερες γενιές.φιλιά πολλά,πολλά Μαργαρίτα μου.

Ανώνυμος είπε...

καλημερα περιπου ποσα μπολακια βγενουν;;;;γιατι δεν θελω να κανω πολυ.....

elen είπε...

Με τόσα υπέροχα υλικά θα είναι πεντανόστημη!!!τη λατρεύω αυτή την αρωματική κρέμα. Παρόμοια στη Σάμο φτιάχνουμε το λεγόμενο σταρόζουμο στον οποίο προσθέτουμε κύμινο καβουρδισμένο και ταχίνι εκτός όλων των άλλων, και το μοιράζουμε κυρίως σε μνημόσυνα, επίσης το τρώμε την Μ. Παρασευή.

ΕΛΕΝΑ είπε...

Μαργαρίτα μου πριν πολλά χρόνια δοκίμασα Βαρβάρα και μου είχε αρέσει θυμάμαι!
Δεν θυμάμαι για ποια περίσταση είχε φτιαχτεί, να σου πω την αλήθεια δεν ξέρω τι ακριβώς συμβολίζει!
Μπράβο για την συνταγή, οι παραδοσιακές συνταγές πρέπει να καταγράφονται!
Φιλιά!

Martha είπε...

Μ' αρέσει πολύ αλλά δεν την έχω επιχειρήσει! Τώρα με έβαλες σε σκέψεις!

margarita είπε...

Καλησπέρα
Βγαινουν περιπου 12 μπολάκια

petra είπε...

EMEIS OI EBRITES THN ETOIMAZOME APO BRADHS KAI POLY PIO APLA,EINAI PENTANOSTIMH!!THN KANW KA8E XRONO!!!

Ερμιόνη είπε...

Καλημέρα Μαργαρίτα μου!
Εξαιρετική η παρουσίαση μιας τόσο παραδοσιακής συνταγής!
Μπράβο σου!
Φιλιά πολλά!

Ερμιόνη είπε...

Καλημέρα Μαργαρίτα μου!
Εξαιρετική η παρουσίαση μιας τόσο παραδοσιακής συνταγής!
Μπράβο σου!
Φιλιά πολλά!

Ανώνυμος είπε...

Ο ασουρες φτιαχνεται καθολη την διαρκεια του ετους ως "γλυκισμα" στην ανατολη. γενικα ειναι πολυ υγειηνο και το τρωω συνεχεια στην ανατολη βαζουν και ροδι η φυστικι καβουρδισμενο! στον Εβρο απο οπου καταγομαι το σιταρι συμβολιζει την εννοια της ζωης που αναγεννιεται απο το σπορο γινεται φυτο κτλ. και τα υπολοιπα που εχει μεσα ειναι τα λεγομενα "πολυσπορια" τα βαζουμε γιατι ειναι η περιοδος σπορας για τους αγροτες ωστε να εχουν ευημερια και καλη σοδια.
υπαρχει ενα ρητο που λεει για τον Αγιο Ανδρεα οτι ανδριωνει το κρυο δηλαδη γινεται τσουχτερο και εμεις λεμε η Βαρβαρα βαρβαρωνει (εχει κρυο) ο Σαββας σαββανωνει (χιονιζει) και ο Αη νικολας παραχωνει(δηλ. στρωνει για τα καλα το χιονι) το χρησιμοποιουμε για να τιμησουμε τους Αγιους αλλα η αληθεια ειναι οτι απο τοτε που θυμαμαι τον ευατο μου σχεδον παντα ριχνει χιονονερο στις γιορτες των Αγιων αυτων!!!
ελπιζω να σας βοηθησα εστω και λιγο...

ΕΛΕΝΗ είπε...

Μαργαρίτα μου αρέσει πάρα πολύ και η παρουσίαση φοβερή!
Φιλάκια!

Beauty Follower είπε...

δεν το ηξερα αυτο το γύκο
μεχρι που το ειδα περισι
να το φτιαχνει ο Πετρετζικης και να λεει οτι το συνηθιζουν στην Θεσσαλονικη.

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετική παρουσίαση της υπέροχης παραδοσιακής συνταγής !!!!!!!Ακριβώς ετσι την τρώγαμε απο τα χεράκια της Σμυρνιάς γιαγιας μου !!!Αφού γυρίζαμε απο την εκκλησία οπου πηγαίναμε να κοινωνίσουμε !!!ήταν η ημέρα για τα παιδιά!! για τα σπυράκια οπως προαναφέρατε !!!Καλό είναι να συνεχίσουμε την παράδοση !!!!!!!

μαργαριτα είπε...

Σε οποιον αρέσουν τα κολλυβα να το δοκιμάσει, αξιζει πολυ και ειναι πολυ θρεπτικο ιδιο για τα παιδακια.

fivi είπε...

Η Δράμα έχει πολιούχο την Αγία Βαρβάρα και 4 Δεκεμβριου την φτιάχνουμε. Είναι πεντανόστιμη,η βαρβάρα, αλλά και πολύ υγιεινή! Αν σας αρέσουν αυτού του είδους τα γλυκά , δοκιμάστε την!!!

Ανώνυμος είπε...

Βάρβαρα (κως) , Θυμάμαι την γιαγιά μου μικρή να τα φτιάχνει . Τι υπεροχες αναμνήσεις .
Θα τα φτιάξω φέτος .Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Κάνω κάθε χρόνο ασουρέ και μου γίνεται πολύ ωραίο, κάποια στιγμή δοκίμασα μια άλλη συνταγή και δεν μου άρεσε καθόλου το αποτέλεσμα (ευτυχώς ήταν σε άσχετο χρόνο), επειδή μου αρέσει όμως να δοκιμάζω συνταγές θα ήθελα να δοκιμάσω και την δικιά σου γιατί ότι έχω κάνει με τις αναλογιές που δίνεις μου έχει γίνει ωραίο. θέλω όμως να σε ρωτήσω αν αυτό που προτείνεις όταν είναι ζεστό μοιάζει με το σαλέπι ή φένρει πιο πολύ στα κόλυβα; Η φωτογραφία που έχεις μου θυμίζει πιο πολύ κόλυβα, ίσως γιατί έχεις βάλει πολλά υλικά από πάνω, εγώ βάζω μόνο λίγα καρύδια και κανέλα. Ξέρεις τη μοιράζω στην γειτονιά και είμαι λίγο επιφυλακτική ... , αλλά από την άλλη θέλω να δοκιμάζω... και τα σχόλια που έχουν γίνει για τη συνταγή δεν με βοηθάνε να αποφασίσω τι να κάνω!

margarita είπε...

Καλησπέρα
Θυμίζει πιο πολυ τα κόλλυβα, ειναι σαν ρυζογαλο πυκτό ομως, οχι σαν σουπα που κανουν το κολλυβοζουμο που λένε, εμενα γενικα που δε μου αρεσουν τα κολλυβα αυτο το τρωω ευχαριστα, δοκιμασε το και οπωσδηποτε περιμενω απαντηση ειτε θετικη ειτε αρνητικη

Ανώνυμος είπε...

Κατάγομαι από τον Έβρο και τηρούμαι το έθιμο κάθε χρόνο. Έχει πολλές παραλλαγές που έχουν σχεδόν το ίδιο γευστικό αποτέλεσμα, πάντως αν είναι καλό το σιτάρι δεν χρειάζεται αλεύρι. Όσοι δεν το ξέρετε δοκιμάστε το, είναι άλλωστε υγιεινό και θρεπτικό πρωινό.

Ανώνυμος είπε...

Μαργαρίτα μου, έκανα την συνταγή σου αλλά μαζί με αυτή που κάνω κάθε χρόνο (για σιγουριά …, είπαμε είναι και η γειτονιά …)! Είναι πολύ καλή η πρόταση σου αλλά εμένα μου αρέσει να είναι έτσι όπως το λες κολλυβόζουμο και χοντροκομμένοι οι ξηροί καρποί (εγώ βάζω μόνο καρύδια). Η δικιά σου πραγματικά μου βγήκε σαν πηχτό ρυζόγαλο. Το καλό ήταν ότι μου έδωσες ιδέα για περισσότερο υλικά όπως π.χ το σουσάμι το οποίο ήταν πολύ καλό. Να είσαι καλά και να μας θυμίζεις τα έθιμα μας τα οποία καλό είναι να τα κρατάμε, ιδιαίτερα σε αυτές τις εποχές που ζούμε. Φιλιά πολλά και του χρόνου! Ιωάννα

margarita είπε...

Σε ευχαριστω πολυ που δοκιμάσες την συνταγη μπορει να μην σου ταιριαξε αλλα οπως ειπες βγηκε κατι καλο απο αυτο
Σε ευχαριστω πολυ για το μυνημα!!!
Φιλια και του Χρονου!!!

Ανώνυμος είπε...

εγω βαζω και ψιλοκομμενα ξερα συκα συν ολα ταλλα .και ειναι τελεια!!!!καλες γιορτες και χαρουμενες γιορτες να εχουμε.

Ανώνυμος είπε...

Πύραυλος γεύσης και θερμίδων!!! Γλυκάκι που έφτιαχναν σε σπίτια με μικρά παιδιά με πολλές παραλλαγές αλλά πάντα σίγουρη επιτυχία!! Καλή υγεία σε όλους!!

Δημοσίευση σχολίου

Διαδωστε το....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...